Sunday, August 30, 2009

Mari Mengisi Laman Memori Ini.


Salam ramadhan kareem. sudah hampir sembilan bulan laman memori ini dibina. laman yang dibina khas bagi mengingati dan mengenang ayah. catatan ingatan dan kenangan ini akan menjadi lebih bermakna kalau kita semua dapat mengisinya. anak-anak, cucu-cucu dan cicit-cicit almarhum ayah kita rasa berupaya mencatat di sini. boleh kita pakat-pakat tatap dan ambil iktibar. saling meletak nasihat, kata-kata berhikmah atau foto-foto mengesankan! tapi sayang tidak ramai yang menyambut harapan laman ini.

Mula-mula dulu kita rasa suka jugak sebab banyak yang punya laman blog dan pandai masuk ke alam siber. anak cucu almarhum memang hebat-hebat baik yang berada di dalam ato di luar negara. kita menunggu apa jua cerita-ceriti kenangan bersama almarhum terlukis di sini. sayangnya yang kita nanti itu tidak disambut, kurang sambutan. tiba-tiba kita lebih rancak di ruang 'Geni', facebook ato freindster; boleh chat dan tanya kabar... laman ini tinggal sepi.

Laman ini adalah milik semua kita, buat mengenang almarhum ayah, jasa atau iktibar yang ditinggalkannya selama kita bersama. selain sosok dan wajahnya yang kita amat kenal itu, almarhum Ust Mat Sibawaih memiliki banyak 'sesuatu' yang tertinggal pada ingatan anak-cucu yang kita boleh jadikan bekalan serta kongsikan bersama. ayah tidak meninggalkan harta kepada kita untuk dijadikan kebanggaan dan menambah faedah. namun ada 'pesaka'nya lebih bermanfaat dari itu....Allahummaghfirlahu warhamhu...aamiin.

Kita rasa dan harap selepas ini, laman ini akan lebih hidup dan dihargai. hidup dan dihargai bererti kita ada satu macam desakan untuk meluah apa jua memori dan sebagainya. ada satu macam kasih kepada laman ini untuk dimesrai dan dijadikan rujukan semasa bcrsepi apatah lagi kerana kita berjauhan untuk sering membuka borak anak beranak.

friends





No comments:

Post a Comment